مقالات

فیلتر تداخل مغناطیسی یا EMI فیلتر

فیلتر تداخل مغناطیسی یا EMI فیلتر

فیلتر EMI چگونه کار می کند
تداخل الکترومغناطیسی یا EMI به طور گسترده ای به عنوان تداخل الکتریکی یا مغناطیسی تعریف می شود که یکپارچگی یک سیگنال یا اجزاء و عملکرد تجهیزات الکترونیکی را از بین می برد یا آسیب می رساند. تداخل الکترومغناطیسی، که شامل تداخل فرکانس رادیویی است، به طور معمول به دو حوزه گسترده تقسیم می شود. انتشار گازهای باریک معمولا به صورت انسان ساخته شده و محدود به یک منطقه کوچک از طیف رادیویی است. آنها ممکن است مستمر یا پراکنده باشند. انتشارات پهنای باند می تواند منسوخ یا تولیدی طبیعی باشد. فیلتر EMI تمایل به یک منطقه بزرگ طیف الکترومغناطیسی دارد و می توانند رویدادهای زمانی یا تصادفی، پراکنده یا مداوم باشند.

فیلتر emi
منابع EMI
تداخل الکترومغناطیسی که فیلتر EMI با آن روبرو می شوند، می تواند به چندین راه ایجاد شود. در داخل دستگاه الکتریکی، تداخل را می توان از طریق امپدانس، مخالف با جریان، در سیم کشی متصل کرد. هم چنین می تواند توسط واریانس ولتاژ در هادی ایجاد شود. EMI از طریق انرژی کیهانی از قبیل شعله های خورشیدی، خطوط برق و تلفن، لوازم و سیم های برق تولید می شود. بخش قابل توجهی از تداخل الکترومغناطیسی همراه است و توسط خطوط برق به تجهیزات تولید می شود. فیلتر تداخل الکترومغناطیسی می تواند هر دو دستگاه یا ماژول های داخلی باشد که برای کاهش یا حذف این نوع تداخلات طراحی شده اند.

نمودار داخلی نویز فیلتر

فیلتر EMI
بدون تحقیقات علمی، بیشتر تداخل الکترومغناطیسی در محدوده فرکانس بالا است و این به سادگی به این معنی است که اگر به عنوان مثال یک موج سینوسی سیگنال اندازه گیری شود ، چرخه کار بسیار نزدیک خواهد بود. فیلتر EMI دارای دو نوع اجزای تشکیل دهنده است که برای خنثی کردن این سیگنالها کار می کنند: خازن ها و سنسورها. خازن ها جریان مستقیم را مهار می کنند که در آن مقدار قابل توجهی از تداخل الکترومغناطیسی به یک دستگاه منتقل می شود و اجازه می دهد جریان متناوب به آن منتقل شود.

نویز فیلتر سه فاز
کاربرد فیلتر EMI
خازن های مورد استفاده در فیلتر EMI، خازن های شانتینگ نامیده می شوند که جریان را در یک محدوده خاص، فرکانس بالا، دور از یک مدار یا مولفه هدایت می کنند. خازن شانتینگ جریان / بسامد فرکانس بالا را به سنسورهایی که در مجموعه مرتب شده اند تغذیه می کند. با عبور جریان از طریق هر سلف، قدرت یا ولتاژ کلی کاهش می یابد. فیلتر EMI در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شوند. فیلتر EMI را می توان در تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات رادیویی، کامپیوتر و تجهیزات پزشکی و تجهیزات نظامی یافت.

نویز فیلتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *