مقالات

ترانسفورماتور کوربالانس

ترانسفورماتور کوربالانس چیست ؟
ترانسفورماتور کوربالانس امکان اندازه گیری مستقیم جریان های باقی مانده (جریان نشت زمین) را می دهد. حضور یک جزء homopolar برای پیش فرض زمین بسیار مهم است. این جزء از طریق ترانسفورماتور توریال قرار داده شده در اطراف 3 فاز + خنثی یا فاز + خنثی (به دنبال نوع شبکه) و یا در ارتباط با زمین اندازه گیری می شود. مجموع سیم پیچ این جریان ها زمانی که مشکلی وجود ندارد نول است. این تعادل زمانی اتفاق می افتد که یک جریان نشتی زمین وجود داشته باشد.

ترانسفورماتور

در این زمان، مجموع سیم پیچ های جریان های دیگر صفر نیست و این تفاوت توسط toroid اندازه گیری می شود.

ترانسفورماتور کوربالانس هسته ای یا CBCT یک نوع ترانسفورماتور جریان حلقه ای است که از طریق مرکز یک کابل سه هسته ای یا سه کابل تک هسته ای از سیستم سه فاز عبور می کند. این نوع ترانسفورماتور جریان به طور معمول برای حفاظت از خطای زمین برای سیستم ولتاژ پایین و متوسط استفاده می شود.
شماتیک ترانسفورماتور کوربالانس
مزیت استفاده از ترانس جریان کوربالانس:
مزیت استفاده از CBCT برای محافظت در برابر خطای زمین این است که تنها یک هسته سی CT به جای سه هسته به عنوان سیستم معمولی استفاده می شود که در آن سیم پیچ ثانویه سه هسته به طور متناوب متصل می شود. بنابراین جریان مغناطیسی مورد نیاز برای تولید یک جریان ثانویه خاص با یک سوم کاهش می یابد که یک مزیت بزرگ است زیرا حساسیت حفاظت افزایش می یابد.

سی تی کوربالانس
همچنين تعداد نوبت ثانويه نيازي به اتصال به ولتاژ کابل ندارد، زيرا جريان ثانويه در شرايط عادي با جريان تعادل برقرار نمي شود. این اجازه می دهد تا تعداد نوسان ثانویه برای بهینه سازی جریان اصلی مناسب انتخاب شود.
ترانسفورماتور جریان کوربالانس معمولا بر روی یک کابل در یک نقطه نزدیک به غلتک کابل تابلو نصب می شود. در صورتی که کابلها در یک Switchgear گذاشته شود، هسته تقسیم فیزیکی، که همچنین به عنوان نوع لغزش CT شناخته می شود، استفاده می شود.

مدار داخلی ترانسفورماتور کوربالانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *