مقالات

دینام چیست؟

دینام و نحوه عملکرد آن

دینام یک ژنراتور الکتریکی است که جریان مستقیم را با استفاده از سوئیچ ایجاد می کند. دینام اولین ژنراتور الکتریکی می باشد که قادر به عرضه انرژی برای صنعت و بنیادی می باشد که بسیاری از دستگاه های تبدیل انرژی الکتریکی بعد از آن، از جمله موتور الکتریکی، مبدل جریانی متناوب و مبدل چرخشی بر اساس آن ساخته شده اند. امروزه دینام یا به بیان ساده تر آلترناتور ، به علت کارایی، قابلیت اطمینان و دلایل مالی به تولید برق در مقیاس وسیع رسیده است. همچنین، تبدیل متناوب به جریان مستقیم با استفاده از دستگاه های اصلاح برق موثر و معمولا مقرون به صرفه است.

اجزای دینام

دینام یک ابزار برنامه نویسی بصری است که با Revit کار می کند. دینام قدرت Revit را با دسترسی به API Revit به شیوه ای قابل دسترس تر گسترش می دهد. این یک رویکرد مناسب برای برنامه نویسی مناسب برای انواع کارهای متناوب، مانند معماران، طراحان و مهندسان است.

دینام موتور

کاربرد دینام

دینام ، نرم افزاری است که می تواند در هر حالت جداگانه در حالت “Sandbox” یا به عنوان یک افزونه برای نرم افزار دیگری مانند Revit یا Maya اجرا شود.

دینام و ژنراتور ، چرخش مکانیکی را به برق تبدیل می کنند. دینام دستگاهی است که قدرت الکتریکی جریان مستقیم را با استفاده از الکترومغناطیس تولید می کند. همچنین این وسیله به عنوان یک ژنراتور شناخته شده است. با این حال اصطلاح ژنراتور به طور معمول به یک “آلترناتور” اشاره دارد که باعث ایجاد قدرت متناوب جریان می شود.

دینام

جهت مشاهده مقالات دیگر پیمان الکتریک نیز، اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *