مقالات

اسید سنج چیست

اسید سنج چیست؟
اسید سنج یا PH Meters برای اندازه گیری میزان اسیدیته در آب و فاضلاب، داروها، مواد شیمیایی و پتروشیمی ها و دیگر برنامه های کاربردی به عنوان pH متر استفاده می شود. اسید سنج بیشتر در مواد غذایی و نوشیدنی، داروسازی، معدن، تصفیه خانه های آب و سایر صنایع استفاده می شوند.

اسید سنج

دستگاه الکتریکی اسید سنج نیز برای اندازه گیری فعالیت هیدروژن یون (اسیدیته یا قلیایی) در محلول استفاده می شود. اساسا یک pH متر شامل یک ولتیمتر متصل به یک الکترود پاسخ دهنده pH و یک الکترود مرجع می باشد.
عمده کاربران اسید سنج کارکنان کنترل کیفیت در علم مواد غذایی، داروسازی و بیوتکنولوژی، تحقیقات محیط زیستی و مرکز آلودگی است.

اسید سنج آزمایشگاهی

علم مواد غذایی در سال 2014 بیش از 40 درصد درآمد بازار متشکل از pH را تولید کرده است. کاربرد آنها شامل لبنیات، کشاورزی، آبمیوه و پردازش لبنیات است. تحولات تکنولوژیکی مانند ترکیب سنسورهای هوشمند و تجزیه و تحلیل چند پارامتر، تقاضای بازار را در میان صنایع در سال های پیش رو افزایش خواهد داد.

pH سنج
اسید سنج مانند یک ولت متر عمل می کند: ولتاژ (پتانسیل الکتریکی) تولید شده با راه حلی که اسیدیته آن برای ما قابل قبول است کار می کند وآن را با ولتاژ یک راه حل معروف مقایسه می کند و از تفاوت در ولتاژ استفاده می کند . از “اختلاف پتانسیل” بین آنها برای ایجاد تفاوت در pH استفاده می کند.

انواع اسید سنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *