مقالات

سروو موتور چیست

سروو موتورچیست؟

سروو موتور توسط یک سیگنال (داده) که به عنوان مدولاتور (PWM) شناخته می شود تنظیم می شود. در اینجا چندین مورد از برنامه های کاربردی سرو موتورکه در حال حاضر استفاده می شود اشاره می کنیم.

رباتیک: سروو موتور در هر “اتصال” یک ربات برای به حرکت درآوردن آن استفاده می شود و به بازوهای روبات زاویه دقیقی می دهد. سروو موتور یک محرک چرخشی یا محرک خطی است که امکان کنترل دقیق موقعیت، سرعت و شتاب زاویه یا خطی را میدهد . این دستگاه شامل یک موتور مناسب برای سنسور برای بازخورد موقعیت است.

سروو موتور

سروو موتور – انواع و کاربرد

سروو موتور اغلب برای دستگاه های با فن آوری بالا در کاربردهای صنعتی مانند فن آوری اتوماسیون استفاده می شود. این یک دستگاه الکتریکی مستقل است که بخشی از دستگاه را با راندمان بالا و دقت عالی به چرخش در میاورد. شفت خروجی این موتور می تواند به یک زاویه خاص منتقل شود. سرووموتورها به طور عمده دروسایل برقی خانگی، اسباب بازی ها، اتومبیل ها، هواپیماها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله درمورد سروو موتورها، انواع سروو موتور و کاربرد آن صحبت می کند.

سروو موتور

انواع سروو موتور

سروو موتور بر اساس کاربرد آنها از قبیل سروو موتور AC، و سرووموتور DC طبقه بندی می شوند. سروو موتور DC براشلس، وضعیت چرخش، چرخش مستمر و سروو موتور خطی و غیره طبقه بندی می شوند. سروو موتورهای معمولی شامل سه سیم است یعنی کنترل قدرت و زمینی شکل و اندازه این موتورها بستگی به برنامه های کاربردی آن دارد. سروو موتور RC رایج ترین نوع سروو موتور استفاده شده در برنامه های سرگرمی، روباتیک به علت سادگی، مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان کنترل توسط ریزپردازنده است.

servomotor

سروو موتور DC

موتوری که به عنوان سرو موتور DC استفاده می شود، معمولا یک منبع DC جداگانه در زمینه سیم پیچ و سیم پیچ دار دارد. کنترل را می توان با کنترل جریان فعلی یا جریان میدان هموار کرد. کنترل میدان شامل برخی از مزایای خاص نسبت به کنترل آرماتور است. به همین ترتیب کنترل آرماتور دارای مزایای بیشتری نسبت به کنترل میدان است. بر اساس برنامه های کاربردی، کنترل باید به سروو موتور DC اعمال شود. سروو موتور DC پاسخ بسیار دقیق و سریعی برای شروع و یا توقف سیگنال ها به علت رگولاتور القایی با مقاومت کم می دهد. سروو موتور DC در تجهیزات مشابه و ماشین آلات کامپیوتری عددی استفاده می شود.

سروو موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *